Vítajte na stránke školského parlamentu! | |||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Nie je
žiadnou novinkou, že
dnes
už takmer každý
volá po demokracii. Ani škola by nemala byť výnimkou. Stále sa stretávame s názormi, že už v škole sa mladí ľudia majú učiť demokracii a to nie iba teoreticky na hodinách náuky o spoločnosti. Malou demokraciou môže byť aj školský parlament. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Čo je to školský parlament a načo slúži. |
|||||||||||||||||||||||||||
Školský parlament reprezentuje žiakov strednej školy a zastupuje ich záujmy vo vzťahu k riaditeľovi a vedeniu školy. Prostredníctvom neho je tu skvelá možnosť pre študentov ovplyvňovať život na škole a organizáciu školy. Založenie a fungovanie Školského parlamentu dokonca upravuje zákon. Školský parlament tvoria šikovní študenti, ktorí majú prehľad o tom, čo by ich spolužiaci chceli a potrebovali v škole, či už počas vyučovania alebo mimo neho. Školský parlament – to sú študenti pre študentov. Vaša organizácia, ktorá posúva váš hlas, názor, či návrh k vedeniu školy. Veľakrát my učitelia zachytíme jedným uchom nespokojné pripomienky alebo skvelé nápady z vašich radov. Hovorte o nich nahlas na stretnutiach Školského parlamentu.
Pozor!!!!! Školský parlament zastupuje študentov v diskusii s vedením školy. Bohužiaľ, niekedy požiadavky študentov nie sú uskutočniteľné, lebo sú v rozpore s tým, čo je úlohou školy, a preto im vedenie školy nemôže vyhovieť. Inokedy sa to nedá z finančných alebo organizačných dôvodov.
Ale nevzdávajte to! Vaša fantázia má určite mnohé rezervy a vy máte určite nápady, ako školu a život na nej vylepšiť. |
|||||||||||||||||||||||||||
Základné úlohy členov žiackej školského parlamentu |
|||||||||||||||||||||||||||
1. vyjadrujú sa k podstatným otázkam, návrhom a opatreniam školy v oblasti výchovy a vzdelávania, 2. podieľajú sa na dodržiavaní školského poriadku, 3.predkladajú riaditeľovi a vedeniu školy návrhy a stanoviská, na ktorých sa dohodli, 4. organizujú vlastné aktivity podľa záujmu, schopností a možností študentov. |
|||||||||||||||||||||||||||
Funkcie v školskom parlamente |
|||||||||||||||||||||||||||
Predseda je hlavný predstaviteľ a hovorca školského parlamentu, zvoláva zhromaždenia, vedie stretnutia v duchu spravodlivosti a práva každého člena na vyjadrenie vlastného názoru, podpisuje všetky listy, správy atď. ktoré sú vydané ŠP, diskutuje s predstaviteľmi školy, zaisťuje, aby školský parlament bol vedený efektívne a zmysluplne, zároveň má na starosti styk s verejnosťou. Podpredseda preberá povinnosti predsedu v prípade jeho neprítomnosti, pomáha predsedovi pri organizovaní školského parlamentu, ak je to nutné sprevádza predsedu na rokovania. Pedagóg − koordinátor v ŠP má nezastupiteľnú úlohu a vplyv na funkčnosť žiackej samosprávy. Predovšetkým uľahčuje komunikáciu žiakov s vedením školy, podporuje kreativitu žiakov a zjednocuje žiacky kolektív školy. Predpokladá sa, že sa prejavuje ako osobnosť, s vlastnosťami, ktoré sú prijateľné a rešpektované mladými ľuďmi, mal by byť dôveryhodný, kamarátsky, spoľahlivý, nekonfliktný a pod. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
ŠKOLSKÝ ROK 2024/2025 | |||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Školský parlament |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Hlavné úlohy na školský rok 2024/2025 |
|||||||||||||||||||||||||||
September:
Október :
November:
December:
Január:
Február :
Marec:
Apríl:
Máj:
Jún:
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Pán riaditeľ sa so žiakmi svojej školy pravidelne stretáva na zasadnutiach Školského parlamentu, kde s nimi prerokúva ich návrhy a požiadavky a spoločne sa snažia nájsť vhodné riešenia, ktoré by priviedli k ich maximálnej spokojnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
Školský parlament SOŠ sv. Cyrila a Metoda reprezentuje žiakov tejto školy a zastupuje ich záujmy vo vzťahu k vedeniu. Jej členovia sa o názoroch, želaniach i kritike dozvedajú nielen od svojich spolužiakov v triedach, ale aj prostredníctvom informácií na nástenke a tiež z odkazovej schránky. Poznatky a pripomienky žiakov neostávajú nepovšimnuté. Pán riaditeľ Ing. S. Štefanisko, MBA sa pravidelne so študentmi stretáva na jej zasadnutiach a prerokováva s nimi ich námety a požiadavky.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|